onsdag 20 februari 2013

Top 5 Manga



Rutta To Kodama

1. Rutta To Kodama - Skriven och ritad av Fujitani Youko. 
Rutta är en rebellisk tonåring som inte bryr sig om någonting.. Tills den dag han träffar Kodama. De båda går på en internatskola för pojkar och de delar rum. Rutta blir kär i Kodama första gången han ser honom och är villig att förändra allt för Kodama. Kodama är mindre säker på vad han känner men inser också snabbt att han också vill vara med Rutta.. 
Denna manga är full med söthet och mindre okomplicerade konflikter. För mig är det verkligen en mys-manga. En sådan man kan ligga i sängen och bara mysa medan man läser.. Dessutom är Fujitani Youkos teckningar fantastiska och söta. Varning, det är yaoi eller Boy on Boy. Så om det inte är din grej kommer nog inte denna manga vara det. 

2. Star-like Words - Skriven och ritad av Junko
Subaru har sex med många, eftersom han tycker det är skönt.. Men han vill bli kär. En dag, medan han har sex i skolan, ser han en målning som en annan elev har gjort och genast vet han att han älskar eleven som har gjort målningen. Men denna elev, Nagayama har inget som helst intresse för Subaru, till att börja med. Men snart inser han att han också vill vara med Subaru men har han kanske upptäckt det för sent?
Denna manga är också så underbart söt!! SötSÖTSÖTSÖTSÖT!!! Alla Junkos manga är underbara.. Jag älskar dem alla så jag drog lott om vilken jag skulle skriva om. Hennes artwork är ooooootroligt.. Om jag kunde rita så skulle jag vara extremt lycklig.. Denna manga är också boy on boy..
http://mangafox.me/manga/star_like_words/

3. Itadakimasu - Skriven och ritad av Yoshihara Yuki
Naeko är nyskild och tvingas jobba i ett företag där hennes ex-make är chef. Han vill att de ska bli tillsammans igen men Naeko vägrar. Hon vill att nästa gång hon blir kär ska det vara förevigt. Det ödet verkar ligga inom räckhåll när hon träffar Ouji. Han är mycket yngre än henne och dessutom hennes ex-makes lillebror.
Denna manga är superduper rolig.. Helt otroligt rolig.. Så man måste ligga i sängen och nästan kvävas för att man skrattar. Om man gillar denna kommer man att gilla alla manga av Yoshihara Yuki. 

4. Me 0 Tojite 3-Byou - Skriven och ritad av Aniya Yuiji 
Chibana är kär i sin bästa vän men han försöker allt för att dölja det. Han har nog problem som det är. När han känner sig stressad blundar han och räknar ner.. Kaji vet att Chibana är kär i honom och hoppas att han ska göra något åt det eftersom Kaji själv inte vågar ta första steget. Men en dag berättar Chibanas pappa att de ska flytta till Tokyo. Flera år senare träffas Kaji och Chibana igen. Kommer de våga ta uti med sina känslor som vuxna?
Gullig och fantastiskt artwork.. Ett av de bästa artworken jag har sett.. Speciellt Kaji, jag älskar hur han är ritad. Boy on boy.
http://mangafox.me/manga/me_o_tojite_3_byou/

5. Bokurani Matsuwaru - Skriven och ritad av Kyuugou 
Iku och Keita har varit bästa vänner sedan de var små barn. Men när Keita är blir påkörd och måste sluta spela baseball känner Iku att allt är hans fel och han börjar dra sig undan. Keita vet att Iku är den rätta för honom både som vän och som kärlek. Han måste bara får Iku att inse att olyckan var just en olycka och inte på något vis Ikus fel.
Detta var en av de första manga jag läste. Den en mycket söt och seriös. Keita har en stenhärlig personlighet. Jag har mycket att tacka denna manga för då det var den som fick mig att på allvar börja läsa. Artwork är bra. Men kanske inte det absolut bästa.
http://mangafox.me/manga/bokurani_matsuwaru_etc/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar