lördag 9 februari 2013

Profilen v.6

Girugamesh



Det japanska Visual Kei-bandet Girgumesh startades 2003 av barndomsvännerna Shuu och Nii (På bilden, Nii längst till vänster och Shuu längst till höger) och bandet blev komplett 2004 med Satoshi och Ryo (Satoshi står längst fram och håller sig i kragen =D, Ryo står lite bakom Satoshi).
Bandets första singel Kaisen Sengen släpptes 2004 och blev genast väldigt populär och 2005 gav sig bandet ut på världsturne och släppte i samband med det en DVD med material från både på och av scenen under turnen. Den innehåller väldigt mycket väldigt roligt material. 2007 deltog bandet i den amerikanska festivalen J-rock Revolution.
Deras senaste album släpptes 2011 och heter Go.

Satoshi - Sångare
Shuu - Bassist och bandets ledare
Nii - Gitarist
Ryo - Trummis och sångskrivare

Jag avgudar detta band... Än så länge har jag inte hört en enda sång som jag inte gillat. Vilket i sig är ett mirakel eftersom jag är hur snobbig som helst med min musik.
Sedan måste jag såklart erkänna att jag har en liten hemlig girl-crush på Ryo och Satoshi. Båda är så random och roliga. Dessutom skadar det ju inte att de är så duktiga på det de gör. De är såklart Nii och Shuu också men de verkar ha valt att ta en lite mer lugn framtoning än de andra två. LIITE lugnare.. Men inte mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=RoeYh4MwtCk   (Deras bästa låt, enligt mig.)
http://www.youtube.com/watch?v=SUw6-KYoCZ4   (Satoshi och Ryo som har lite armbrytning)
http://www.youtube.com/watch?v=gqHJwcnk8s0   (Ett montage om deras underbara randomness.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar