onsdag 6 februari 2013

My Rainy Days (Tenshi no Koi)

My Rainy Days (Tenshi no Koi)


 My Rainy Days handlar om 17-åriga Rio Ozawa (Nozomi Sasaki). Hon är vacker och populär och väldigt egoistisk. På grund av ett turbulent förflutet har hon även mycket lite medkänsla för andra människor och bryr sig inte om folk som hon inte kan få användning av. Det viktigaste i hennes liv är pengar, så till den grad att hon kan prostituera sig.

Men när hon får fel fotografier hem i posten på grund av deras lika efternamn förändras allt. Kouki Ozawa (Shosuke Tanihara) är en 35-årig professor i historia och för första gången i sitt liv är Rio kär i någon. Hon gör allt för att få Kouki, så mycket att hon börjar förändra hela sitt liv för honom.. Till det bättre.

Kouki blir också kär i Rio men någonting håller honom tillbaka. Han har en hemlighet som han verkligen inte vill att Rio ska få veta.. Så till den grad att han en dag bara försvinner...

Jag fullkomligt älskar denna filmen.. Den är underbar. Dels så anser jag att även om den rör ett par väldigt seriösa och tunga ämnen så gör den det på ett sådant sätt att det inte blir allt för jobbigt att se. I min erfarenhet så kan japanska filmer ofta dra saker och ting lite väl långt och jag är väldigt glad att denna film inte var en sådan. Jag ÄLSKAR lyckliga slut..
Man ser verkligen vad Rio och Kouki känner för varandra och hur deras känslor utvecklas med tiden på ett väldigt realistiskt sätt. Även mycket bra utveckling av de två karaktärerna. Rio går från en hårdhudad och allt för mogen 17-åring till att bli mer mjuk och mer sin egen ålder. Man ser hur Kouki lär sig leva, skratta och uppskatta det som är roligt i livet. Skådespelarna gör ett fantastiskt jobb!
Måste även kommentera de fantastiska kläderna som Rio för de mesta står för. Men också fantastisk musik.
HELT ENKELT EN ÄCKLIGT BRA FILM.. SE DEN, NE?

                     

                     

                     

1 kommentar:

  1. Nu har jag sett filmen och den var verKligen bra! I början tänkte jag, på mammavis, att den var moraliskt förkastlig då den verkade glorifiera ett dåligt leverne, men sen visade sig många fler bottnar i filmen och det vände helt för mig. En mycket bra och sevärd film som stannar kvar i tankarna länge efter man sett den.

    SvaraRadera