onsdag 27 februari 2013

Love Rain

Love Rain


Jag har precis sett färdigt dramat Love Rain och tänkte skriva lite om det. Har även gjort en liten MV som jag tänkte att jag skulle lägga in i slutet så titta gärna på den och kommentera.
Dramat börjar på 70-talet. Seo In Ha studerar konst och en dag ser han en mycket vacker flicka och han målar av henne. Flickan heter Kim Yoon Hee och mycket fort blir de kära i varandra. Men deras kärlek var inte menad att bli och de skills åt.
Serien hoppar till nutid. Seo Joon är en fotograf och kvinnotjusare. Han tycker att kärlek är mest skit efter att ha sett sina föräldrars äktenskap falla ihop på grund av att hans far, Seo In Ha, inte kunde komma över sin första kärlek. Men genom en serie av incidenter hamnar han ute på ett fjäll för att se diamant snö med en flicka som heter Jung Ha Na. Hon är en trädgårdsarkitekt som tror att kärlek är svaret på allt. Jung Ha Na letar efter sin mammas, Kim Yoon Hees, första kärlek, den kärlek som modern aldrig kom över.
Joon och Ha Na springer på varandra flera gånger och de faller hårt för varandra. Men vad det inte räknar med är att deras föräldrar ska springa på varandra på stan och börja sin romans på nytt. Det blir ännu mer komplicerat när deras föräldrar bestämmer sig för att de ska gifta sig. Joon och Ha Na bestämmer sig för att göra slut men kommer de kunna hålla sig borta från varandra när allt de vill är att vara med varandra?


Detta drama har fått mycket kritik och jag förstår inte varför. Jag tycker att detta drama är underbart. Det finns så många bottnar på det. Du får två kärlekshistorier som går hand i hand med varandra. Sedan får du också en till bottnen med Joons förhållande och känslor till sina föräldrar. Där finns faktsikt en av seriens bästa repliker. "Jag har hatat dig.. /---/ Jag har älskat dig." Något som Joon säger till sin far.
Jag tror att serien i slutändan handlar om öde. Är det som Ha Nas mamma säger: "Kanske träffades vi för att göra det möjligt för våra barn att träffas i framtiden?"
Måste också påpeka att jag avgudar Joons stil. Han är awesome! Jag är så avundsjuk så jag blir grön! xD
Jag rekommenderar verkligen att se detta drama då jag anser att det var jättebra och en och annan tår rinner väl över här och där. Skådespeleriet är superbra och den har många element som gör den värd att se. Den hamnar då på min top 10. =D







Prenumerera gärna på min youtube. Jag kommer försöka att lägga upp mer MVs där snart.. Alla gjorda av mig så klart. =D  
                         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar