torsdag 17 september 2009

Pompeij


Hejsan alla mina kära människor!
Jag sitter i soffan och ser på mina älsklingsprogram. Vilka är Mördarens Profil och Brottsplats USA och NCIS. Program man bara måste älska.

Idag på historian fick vi se en film och trots att fakta-filmer som lärare visar oftast brukar vara ganska tråkiga så var denna faktiskt ganska intressant. Den handlade om antikens Rom. Om gladiatorer, Cesar och mest intressant: Pompeij. Verkligen intressant. Människor som förstenades och finns kvar. Finns kvar i precis som dom var när dom dog. Förstenade precis som dom stod innan dom dog. Tufft va? Lägger in en bild så att ni fattar vad jag menar. xD

Imorgon är det "hela boden i rörelse". Jag gillar verkligen inte det. Jag menar, att gå 10 km är inte min stil. Fast å andra sidan så slutar vi ju tidigare.

Kram
Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar