fredag 18 juni 2010

Tänker skriva lite om dom nya böckerna som kom i tisdags. Det var Under The Greenwood Tree av Thomas Hardy och The Complete Anne Of Green Gables av L.M. Montgomery. Ska inte skriva något just nu om vad dom handlar om, jag kommer skriva recensioner på dem när jag läst ut dem.

Jag börjar med Under The Greenwood Tree. Den kostade ca 36 kr (www.bokus.se) och är en Wordsworth Classic.

The Complete Anne Of Green Gables består av 8 böcker och kostade ca 320 kr (www.bokus.se). Alla böcker utom del 2 är Bantam Books och del 2 är Laurel-Leaf books. Men del 2 ser ut som alla andra. Man fick ett kartongfodral med som man kan ha alla böckerna i. Ganska fint men jag har upptäckt på bara några dagar att fodralet är ömtåligt och går lätt sönder. Var tvungen att tejpa för säkerhetsskull.

Just nu håller jag på att läsa Anne Of Green Gables och jag är på bok 2. Kommer göra en recension när när jag läst till del 6. Detta beror på att del 7 och 8 är på sätt och vis egna böcker som handlar om Annes barn.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar