lördag 15 maj 2010


Äntligen känner jag för att återuppta skrivandet av min blogg. Det måste bero på att sommaren äntligen är påväg.

För att fira detta tänkte jag göra såhär. Jag tänker börja skriva igen och försöka så mycket som möjligt att skriva om böcker och filmer jag ser. När det gäller filmer, så tänkte jag först och främst filmatiseringar av böcker jag läst. Tänkte faktiskt börja nu på en gång.

Har precis sett Mansfield park, den version som filmades 1999. Jag måste säga att jag var ganska besviken och jag tyckte helt enkelt inte om den. Jag förstår att man inte kan göra filmerna precis som böckerna men detta var löjligt.

Dom gjorde Fanny till författare som att det var hon som skrev Jane Austens tidiga verk. Storyn i jämförelse med boken var helt fel. Dom satte dit händelser och tog bort. Tillslut blev det helt absurt. Nej Nej Nej, säger jag bara. Man kanske inte kan göra filmen precis som boken men herregud, man kan ju inte göra om det tills jag inte ens kan säga att det verkligen är Mansfield park.

Jag ska snart se Mansfield Park, den som gjordes 2007 tror jag att det var. Låt oss hoppas att den är bättre annars hamnar alla kända Mansfield Park filmatiseringar på svarta listan för mig.

Men nu ska jag fortsätta sitta här på altanen och ha det bra i kvällsolen. Tog nyss fram sommarlinne och sommarbyxor. Ska mysa och läsa Persuasion.

KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar