torsdag 7 januari 2010


Recension av Ink Echange av Melissa Marr.

Det handlar om 17åriga Leslie. Bästa kompis till Aislinn. Hon har det jobbigt hemma, hennes mamma har övergivit familjen, hennes pappa är alkoholist och hennes bror drogar. Hennes bror har även sålt hennes kropp, låtit sina kompisar våldta henne.
Det enda som gör henne glad är tanken på att hon ska få tatuera sig. Hon jobbar extra för att kunna göra en tatuering och hon letar hela tiden efter det perfekta motivet. Hon vill att det ska betyda något. Visa att hon vill vinna tillbaka sin kropp. Göra den till hennes egen igen.
Hon hittar snart sin tatuering. Den pratar till henne och hon känner i hela kroppen att det är hennes tatuering. I samma veva som allt detta kommer hon närmare och närmare med älvan Niall. Hon vet inte att han är en älva men hon känner att han inte är som alla andra. Men han är inte den enda som närmar sig henne. Det är även Irial, svarta älvornas kung som är intresserad.
Det Leslie inte vet är att hennes tatuering kommer att dra in henne i älvornas värld och att den kommer binda henne till Irial på ett sätt som kommer att ställa freden mellan alla älvorna på spel.

Jag har läst denna på engelska, precis som den förra. Den är lättläst och 313 sidor lång. Den passar samma åldrar som den förra. Jag måste säga att denna bok var ganska förvirrande. Du måste ha läst Wicked Lovely för att förstå och det är en hel del hoppande mellan Irial, Niall och Leslie. Så mycket att det ibland blir konstigt och man måste titta vem det är man läser om. Trots detta är boken riktigt bra och läsvärd. Jag måste ju erkänna att jag älskade den eftersom jag började läsa den igårkväll och har redan läst ut den.

Tror inte att jag kommer läsa ut den tredje lika fort. Dels för att den har mer sidor och det är min sötnos födelsedag imorgon.

KRAM
Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar